Mapy a trasy

MapZimnaFINAL_b

TRASA 1

Hlavina (SK) 520 m. n. m. – Hamovanie (SK) – Kubíkov vrch (CZ) 670 m n. m

Dĺžka 6,2 km, stúpanie: 220 m, upravovaná rolbou.
Najfrekventovanejšia, nenáročná trasa s miernym stúpaním vhodná i pre začiatočníkov a rodiny s malými deťmi. Cesta je zjazdná už pri malom množstve snehu.
Na slovenskej strane možno najpohodlnejšie na stopu nastúpiť priamo z parkoviska na Hlavine (časť obce Topolecká pri Starej Turej).
Druhá možnosť je nástup z lyžiarskeho strediska Skiland Stará Myjava. Nahor 450 m lyžiarskym vlekom a potom vľavo 600 m po ceste po červenej turistickej značke na Hamovanie 580 m n. m. kade trasa prechádza.
Z moravskej strany možno nastúpiť z parkoviska Ski areálu nad Novou Lhotou kde upravená trasa stúpa 600 m po ceste na Kubíkov vrch. Tam začína trasa č1 smerom na Hlavinu aj trasa č.2 na Javorinu.
Občerstvenie pri trase – Skiland Stará Myjava (SK) 1km od rázcestia Hamovanie a Penzión Háj s reštauráciou (CZ), nad Novou Lhotou.

TRASA 2

Kubíkov vrch 670 m (CZ)-Dibrovov pomník 800 m n.m.-Velká Javorina (7 km)

Dĺžka 7 km, stúpanie 350 m, upravovaná rolbou. Náročná trasa, s niekoľkými strmými stúpaniami resp. zjazdami opačnom smere.
Trasa prevažne stúpa z Kubíkovho vrchu po zelenej turist. značke na hlavný hrebeň k Dibrovovmu pomníku, kde je turistické odpočívadlo. Pokračuje po červenej turist. značke a po hrebeni popri štátnej hranici k rázcestiu Križovatka do Strání kde sa stopa spája s upravovanou trasou č.3 idúcou od Kamennej boudy.
Trasa ďalej vystúpa z lesa na nezalesnený vrchol Javoriny. Stopa tam vedie popri lese k vysielaču a potom klesá 750 m k Holubyho chate. Záver trasy vedie otvoreným hrebeňom Velkej Javoriny s peknými výhľadmi.
Na trasu možno nastúpiť aj opačne z parkoviska pri Holubyho chate smerom k vysielaču. Pozor, pri zlej viditeľnosti môže byt sťažená orientácia nad lesnatým pásmom Javoriny bez tyčového značenia a stopa môže byť zafúkaná.
Občerstvenie na trase: Holubyho chata reštaurácia a ubytovanie.

TRASA 3

Kamenná búda (CZ)- Veľká Javorina – (8 km)

Dĺžka trasy 8 km, stúpanie 350 m, upravovaná rolbou.
Stredne náročná trasa, s niekoľkými miernymi stúpaniami resp. zjazdami v opačnom smere. Od parkoviska na Kamennej boude (CZ) trasa stále mierne stúpa po spevnenej lesnej ceste. Po 6 km príde k odpočívadlu u Zabitého žida pri prameni Veličky a potom k rázcestiu Križovatka do Strání a k Holubyho chate.
Druhá verzia tejto trasa po neupravovaná červenej turistickej značke, s dĺžkou 4.3 km, stúpaním 330 m, (Kamenná bouda- U Bětinho javora Javorina vysielač). Je náročnejšia a strmšia.
Na trasu možno nastúpiť aj v opačnom smere podobne ako na trasu č. 1, z parkoviska pri Holubyho chate. Občerstvenie na trase: Holubyho chata – reštaurácia a ubytovanie

TRASA 4

Javorinský lesný okruh-2,5 km, prevýšenie 70m

Dĺžka trasy 2,5 km, stúpanie 70 m, trasa je bez úpravy. Mierne náročná trasa, s niekoľkými miernymi stúpaniami resp zjazdami vedúcimi lesom, chránená pred silným vetrom s najlepšími snehovými podmienkami. Trasa vedie pod vysielačom lesnými cestičkami po slovenskej strane a vytvára okruh. Z parkoviska na Veľkej Javorine popri ceste vľavo k okraju lesa. Popri lese stúpa trasa k miestu označenom červeno-bielymi stuhami stopa vchádza do lesa, po lesnej ceste kde je ďalej značená stuhami. Približne v polovici sa trasa napája na upravovanú cestu od Križovatky do Strání, po ktorej stúpa 250 m na označenom mieste odbočuje z cesty doprava cez les, kde klesá lesným terénom a pokračuje po vrstevnici. Asi po 600 mm sa pripája k dolnej časti okruhu.
Občerstvenie na trase: Holubyho chata

TRASA 5

Na Jelenec, Holubyho chata-Jelenec a späť

DIžka trasy 2 km, stúpanie 70 m v jednom smere trasa je bez úpravy. Priemerne náročná trasa vedie od Holubyho chaty pod vlek cez zjazdovku doprava, kde vstupuje do lesa. Pokračuje klesaním po lesnej ceste k sedlu pod Jelencom. Potom prudšie stúpa k vyhliadkovej veži Jelenec (bývalý vojenský objekt). Pokračovať možno len naspäť po tej istej trase.
Občerstvenie na trasa Holubyho chata

TRASA 6

Poľana (Salaše) Pol’ana rozhľadňa, cez Kobylí vršok, Kamenné vráta, Krúžok na Kubíkov vrch

Dlžka trasy 8,5 km, stúpanie 120 m mierne náročná trasa bez úpravy prevažne v lese. Trasa začína na parkovisku pri rozhľadni Poľana, časť obce Brestovec, odkiaľ vedie po lesnej ceste 1,5 m k štátnej hranici ďalej kopíruje modrú turistickú značku na Kubíkov vrch. Pri smerovníkom na Kamenné vráta sa na túto trasu napája trasa z Filipovského údolia (Cz).
Občerstvenie pri trase: penzión s reštauráciou Háj, nad Novou Lhotou (CZ).

TRASA 7

Prídolie – Dibrovov pamätník

Dĺžka trasy 4,5 km, stúpanie 300 m, bez úpravy. Stredne náročná menej využívaná trasa, ktorá stúpa po zelenej turist. značke na hlavný hrebeň k Dibrovovmu pomníku, kde možno pokračovať vpravo po upravovanej trase na Veľkú Javorinu alebo vľavo nadol na Kubíkov vrch.

TRASA 8

Poriadie (časť.Sekule) – Lipovčeky – Skiland (vrchná časť) – Hamovanie

Dĺžka trasy 4,5 km, stúpanie 150 m, bez úpravy. Trasa začína na Poriadí, časť Sekule, kde sa nachádza odpočívadlo a malé parkovisko. Spevnená i nespevnená lesná cesta vedie miernym stúpaním a používa sa ako prístupová cesta k pravidelne upravovanej trase č.1 do bodu Hamovanie.